Saturday, May 1, 2010

הצפון הרחוק

לפני כשלוש שנים אישתי ואני מימשנו חלום לקנות בית בגליל.
לאחר תהליך חיפוש וועדות קבלה, סיפור ליום אחר, רכשנו בית בישוב מדהים בגליל המערבי.
במקביל לשיפוצים, תוספות בניה וכדומה התחלתי לחפש עבודה באזור הגליל, מהר מאוד שמתי לב שמספר המשרות הפנויות בצפון נמוך ביותר, ושלא נדבר על עניין בעבודה ומשכורות.
בתום מספר חודשי חיפוש, ושיחות עם תושבים נוספים בישוב הגעתי למסקנה שבכדי לעבוד בעבודה שהיא גם מעניינת וגם רווחית צריך לעבוד באזור המרכז. הבעיה שזו נסיעה של שעתיים לכל כיוון מה שאומר להיות ארבע שעות כל יום בדרכים. כפי שניתן להסיק החלטנו לגור בת"א ולהגיע לגליל לסופי שבוע וחופשות.
כך אנו עושים מזה שנתיים, כל פעם שאחנו בצפון מכרסם בי הרצון לעבור ולהתגורר ביופי הגלילי, אין כמו לחיות בלב יער,לשמוע את הציפורים שרות כל היום, לאפשר לילדה ללכת לטייל חופשי בישוב על אופניים או למגרש המשחקים ללא חשש כפי שיש לי בת"א.
אתמול ישבתי עם אחד מחברי לישוב שנוסע כל יום לת"א והוא הסביר לי שהוא עושה זאת מכיוון שזו איכות חיים למשפחה, אני שואל אותו מה איכות חיים בזה שאתה חוזר כל יום הביתה בשמונה או תשע בערב הרוס אחרי עבודה ונסיעות (אגב הוא נוסע ברכבת ומנצל את השעות לעבודה) ומתפקד כאב ובעל בסופי שבוע, האם זו איכות חיים?
יצאתי מהשיחה הזו ללא תשובות ברורות ועם חומר למחשבה.
כיום נוצר מצב שבו מרכז העבודה הוא במרכז הארץ והפריפריה הפכה לערי שינה, אנחנו כבלנו את מרכז החיים שלנו לאזור העבודה אנשים רוצים לגור קרוב לעבודה בכדי לא לבלות זמן בדרכים. במדינות רבות אנשים נוסעים ברכבים או ברכבות שעות כל יום בכדי להגיע לעבודה.
במהלך החופש הגדול של הילדים המשפחה שלי תהיה בגליל, אני חושב שזו תהיה הזדמנות לעשות ניסוי בנסיעה יומיומית לת"א שבסופו תהיה תשובה מהי איכות חיים, לגור בת"א קרוב לעבודה ולהגיע לסופי שבוע לגליל או לגור בגליל ולהגיע לת"א לעבודה.
רשמים ותוצאות במהלך חודש יולי.

1 comment:

1. היי
    ראשית כל ברכות על הבלוג, אמשיך לעקוב.
    השאלה ששאלת טובה. אני בקצת דילמה בצד השני, ההורים שלי גרים במושב מדהים בדרום. להגיע למרכז בבוקר, בלי פקקים - 50 דקות, עם פקקים - שעה וחצי. כל כיוון.

ברור שהייתי שמח לבית עם חצר ענקית אבל בינתיים נשארים ברמת גן.